Friday, April 5, 2013

Sifat Hasad Dengki...PHD

Tak suka kan kalau ada kawan-kawan ke, family ke yang ada sifat dengki ni. Memang la dengki ada 2 jenis. dengki untuk kebaikan , dengki yang menjatuhkan.

Contoh dengki untuk kebaikan ialah kalau kita rasa nak belajar bersunggug-sungguh sebab dengki dengan kawan kita yang dapat top je dalam kelas. tapi ia dengki yang menjatuhkan kalau kita sabotaj dia punya answer paper sebab taknak bagi dapar markah tinggi.

MC pun ada experience jugak. Tapi yang peliknya, MC ni bukan jenis banyak cakap, cerita pot pet siang malam non stop. ada jugak yang dengki. memang tak sampai tahap caras, tapi MC tak sukala!!

Cuba belajar setiap orang ada kelebihan, kekurangan. kalau rasa terancam dengan ke gorgeous-an, kecomelan, kecekapan MC, upgrade yourself la. hihihii..gedik sket. sebab dah geram, so tak elok melayan sangat perasaan tu. kan?

Dengki tu bagi MC satu sifat/attitute yang tak sihat. bole bergaduh kot kalau berdengki ni. ukurlah baju di badan sendiri. kalau rasa ketat, diet. kalau rasa besar, pergi la kecikkan. ye dok?? setiap perkara tu ada penyelesaian. bukan dengan sindiran, tohmahan, bercakap besar, semata kerana dengki.

Salam Jumaat yang mulia :)

No comments:

Post a Comment