Tuesday, July 2, 2013

Muka ceria, hati siapa yang tahu

sometimes, kita tak perlu nak reveal sangat about our life. tak perlu nak meracau-racau, meroyan update status facebook, twitter, instagram pasal betapa teruknya hidup kita. so many trouble. tak pasal orang menyampah. kau akan jadi macam attention seeker. padahal, memang kita ada masalah time tu.

bagi MC, berpada lah. even kita tengan stress tahap gila-gila, sabar. istighfar. ada caranya. bukan meluahkan kat media sosial. kita tak sedar, time emosi terganggu, percakapan, tulisan kita tak mengikut akal. based hati yang luka. boleh memalukan diri sendiri.

tabah la. setiap masalah ada penyelesaiannya. biar pedih di hati, tapi orang memandang nampak kita senang hati. seperti takde ape-ape. rugi kalau orang anggap kita ni macam bermasalah je. nak berkawan pun takut. hati sendiri, kita lah yang merawatnya.

MC bukan jenis yang reti nak share. ada problem, kalau teruk pun, crying. bukan lemah. tapi tu caranya nak reduce the stress. setiap orang caranya lain-lain. segan, risau nak share. kot ada musang berbulu ayam :)

p/s: its July yawwwll. dah lebih half 2013. wake up!!!!

No comments:

Post a Comment