Tuesday, November 12, 2013

pandang kiri kanan depan belakang

best ke bermasam muka? merajuk? dendam? eee, buat penat je kan? MC pun ada masanya macam tak boleh control sikap. rasa nak melenting, marah. tapi kita pernah kaji tak kenapa timbulnya peasaan tu? selalunya kita menyalahkan orang yang berhadapan. orang yang directly menimbulkan rasa tu. contoh ye, A cakap kita nampak gemuk. kita marah. merajuk. gaduh sebulan :(
*bukan cerita sebenar :p
actually, kalau taknak di kutuk, jagalah penampilan. mesti ada sebab A cakap camtu. kadang-kadang tu je cara nak suruh kita kawal pemakanan. eh, ada je gemuk yang nampak lawa. yup, betul. masalahnya awak tu gedempol. kesian kat badan. 

errr, ada kaitan ke ngan tajuk?? hahahaha..bingung lak pepagi ni. ye la. a bit serabut dengan tempat kerja. few issue lately. big. huh. eh, tak baik mengeluh. ni pun kena pandang kiri kanan depan belakang. dalam kita mengeluh sebab ada kesulitan, cuba bukak mata luas-luas. mungkin ada orang yang dalam situasi lebih teruk dari kita, mungkin ada peluang lebih baik yang menunggu. who knows..kalau dok diam termenung, masalah tak akan selesai.

jalan penyelesaian masalah tu, selalunya dekaaatt je. cuma kita ni malas sket. bukan kita je, MC pun. suka sangat tunggu orang suap. tunggu kawan yang bagi cadangan. padahal cadangan dia pernah kita terpikir. cuma sebab berat tulang, berat bontot, saje nak menepukan otak, the problem remains unsolved.

banyakkan membaca. tak kisahla buku, internet. 



senyum :)

No comments:

Post a Comment